onsdag 19. oktober 2011

Linosnitt

Hei!


Siden sist har vi jobbet med linosnitt. Linosnitt er en type bilde der vi enkelt finner ett portrettbilde av noen og bruker redigernigsprogrammet Photo shop for å redigere bilde og brukte blandt annet Cutout som ligger under Artistic. Etter dette så bildet slik ut;









(Bilde av meg og Johan)









Deretter fikk vi printet det ut, tegnet over på et blåark og tegnet det inn på en linoplate. Da dette var ferdig begynte jeg å skjære ut alt det lyseste på bilde, slik at bilde ble ujevnt til trykket.


Etter dette skulle vi trykke bildet. Vi skulle gjøre det flere ganger slik at vi fikk testet hvor mye trykksværte vi skulle ha på. Jeg trykket først på ett kladdpapir, og når jeg ble fornøyd så trykket jeg på ett fint og eksklusivt papir som heter rispapir. Jeg gjorde dette først med svart farge og med grønn til slutt. Slik så det ut;





























Til slutt skulle vi lage en passepartour til bildene. Jeg laget en svart til det svarte bildet og en hvit til det grønne bildet. Slik så det ut til slutt med passepartour;


































Til denne oppgaven brukte jeg;


* Et bilde

* Photoshop
* Blåpapir
* Linoplate
* Kniver til skjæringen
* Kladdepapir
* Rispapir

* Trykksværte

* Spatel

* Glassplate

* Valse

* Presse

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar